Tot uw dienst...
KPN… Moeilijker kunnen wij het, het MKB niet maken…. deel 02
Wij komen terug van een een kleine vakantie in Duitsland en Limburg en merkten daar dat onze mobiele data bundel rijkelijk te kort schiet. De Wifi blokte op de campings de VPN verbinding met de zaak. Daarop besloten wij als wij weer op de zaak waren te bellen met KPN om te kijken wat de mogelijkheden waren voor een bundel uitbreiding. Gezien wij deze vakantie vaker op locatie moesten werken, DJ-werk in Duitsland en regulier werk.
Maandag 22 juli
Meteen gebeld met een medewerker van KPN ik had gezien dat er een dataverdubbelaar actie was…
Context van ons telefoon gesprek, die opgenomen is want dat werd gemeld in het begin…
Dag ik zou graag willen weten wanneer onze abonnementen aflopen en of wij onze databundel kunnen aanpassen want online kom ik nergens handig meer bij. Ik zie ook onze mobiele nummers niet bij ons zakelijk account staan, wat kunnen wij hier mee? KPN medewerkster, “Ik kijk even voor u om welke nummers gaat het… Ik zie dat de het ene abonnement eind dit jaar afloopt en het ander volgend jaar pas, als u data wilt aanpassen kan dat idd niet met uw abonnement online dan moet u bellen met de mobiele telefoon afdeling” Waarom kan dat niet? Ik vind per definitie dat nadat het ISDN gebeuren gestopt is dat de kosten oplopen zijn en de diensten steeds beperkter worden, online is in het zakelijk pakket bijna niets te regelen als voicemail berichten etc. KPN medewerkster, “Uw nummers vallen onder een ander dienst een soort privé pakket, dan kan nu wel in het klein zakelijk pakket en dan kunt u ook uw mobiele telefoons toevoegen dan kunt u alles binnen één dashboard regelen.”
Maar ik heb toch een klein zakelijk pakket? KPN “Nee heeft een zakelijk pakket bij ons, die gaat per september vervallen, dan gaan we die uitfaseren u krijgt daar nog bericht over, maar ik kan u nu wel wijzen op een actie en kan u helpen nu al over te stappen, we hebben een leuke actie lopen, u betaald het eerste half jaar ongeveer de helft en dan heeft u alle producten bij elkaar en een overzichtelijke site waar u alles kunt bedienen en instellen.” En ze stuurt mij naar deze pagina,
Samen lopen we alles door en ik vraag aan haar of er aan de huidige situatie niets veranderd. KPN, “Nee het feitelijk niet meer dan een administratieve verandering uw telefoonnummers blijven gelijk en ook de Experia Box 10 modem blijft gewoon dezelfde.” En dan kan ik ook de bundels en mobiel en vast data gebruik instellen en weer de doorschakelingen etc. op één site? KPN, “Ja”
Laten we het maar doen! en we nemen alles door… KPN “Uw ontvangt een orderbevestiging en dan heeft u 14 dagen om het nog aan te passen danwel stop te zetten” Okay!
De volgende dag ontvangen wij de volgende orderbevestiging,
En het ging ons om de dataverdubbelaar in eerste instantie en dan om weer een overzichtelijke bundel te krijgen in de diensten die we bij KPN afnemen. Bij komend voordeel was ook nog is dat er nu TV bij aangeboden werd zodat wij ons Ziggo abonnement zouden kunnen opzeggen… En! ook nog is een Spotify familie abonnement!De slingers gingen uit zeg maar er werd een extra taartje in huis gehaald… #Hoppa
In de loop van de dagen kwamen de mails met toegangswoorden en gebruik van KPN internet TV etc binnen en kon ik ook onze portal gaan zien en daar kwamen heel langzaam alle diensten in beeld… de doos met alle spulletjes was op tijd binnen… één en al <3 zeg maar!
Maar toen!
06-08-2019
(Dit is een verslag die ik eerder op Facebook poste)
Vanmiddag kwam de monteur…
“Hey ik heb hier 452 staan en niet 452B maar als het één pand is dan zet ik dat in de buitenkast wel om…”
“Hey ik heb hier staat dat het een hele nieuwe aansluiting moet worden”
Ik zeg, niet nodig want alles werkt gewoon en mag ook blijven werken…
“Hey ik hang het nieuwe modem toch neer want je krijgt een andere telefoonlijnen die Voip centrale heb je niet meer nodig”
Ik zeg dat gaan we niet doen want dan ligt het hele bedrijfsnetwerk plat
“Hey dat moet wel want anders krijg ik de telefoonlijnen niet werkend en alles is al omgezet dus je oude modem is al geüpdatet”
Ik vraag, gaat dat automatisch…
“Hey ja dat is al gebeurd…”
en
“Hey dit zijn Voip telefoons die kunnen niet op dit modem” Ik zeg ik heb er 8 en die werkplekken moeten telefoons hebben.
“Hey ik kan niet bij het modem komen het lijkt wel of er een andere router is”
Ik zeg, ja dat is van het bedrijfsnetwerk die moet wel weer werkend gemaakt worden… #FUCK
Ik zeg, ik heb vorige week op onderbuik gevoel de configuratie van de X10Box opgeslagen een het is een bin filetje…
“Hey dat gaat niet meer ze hebben het terugzetten uit de firmware gehaald” en ploeterde “Hey”door…
Status einde dag:
Monteur is weg.
Wij zijn telefonisch niet meer bereikbaar.
Internet nu alleen via de mobieltjes.
Bedrijfsnetwerk ligt naar buiten toe plat, Office 365 en onze webbeheer kunnen we niets meer mee.
TV daardoor uiteindelijk ook niet kunnen aansluiten…
De studio werkplekken plat, geen telefoons en geen (inter)netwerk.
Het was een aardige jongen die hier niets aan kon doen… heb hem een prettige avond gewenst, hij zal een rapportje maken en proberen nieuwe huistelefoons te regelen. Vraag even uw ICT man om het te fixen… #PrettigeAvond #KanWelJanken
07 -08-2019
Een gesprek met de service medewerker van KPN
FF in het kort,
KPN “Dit had zo niet mogen gebeuren, bent u van te voren niet gebeld om de stand van zaken door te nemen” Ik, “Nee”
KPN “Dan is dat waar het waarschijnlijk mis is gegaan, wat is er door de verkoop toegezegd”
Ik, “Het klein zakelijk pakket zou omgezet worden naar een klein MKB pakket, zelfde modem zelfde telefoon nr. en sneller internet en TV signaal er nu bij en het belangrijkste voor mij alles is in één portal te beheren… EN! het was nog goedkoper ook”
KPN “Maar dat klopt, alleen wel hetzelfde modem en tel nr.s maar wel met geheel nieuwe configuratie en uw voip telefoon centrale werkt niet meer”
Ik “Maar dat is toch absurd 8 telefoons in de prullenbak”
KPN “Yep, ik adviseer oude telefoons aan te schaffen”
Ik, “Dus terug kopen bij de kringloop”
KPN “Dat is wellicht handig”
Ik, “Klopt het dat als de monteur hier is de boel al gemigreerd is en er geen weg meer terug is.”
KPN, “Klopt”
Ik, na een diepe vl… zucht… “Maar het internet die nu hier met name alles plat legt en echt nu dik geld kost, hoe lossen we dat op”
KPN, “Dat kunnen we en mogen we niet oplossen dat moet u met uw ICTer oplossen.
Ik, “Die is er niet aanstaande weekend maar tot volgend weekend op vakantie”
Om een nog langer gesprek enigszins kort te houden…
KPNer gaat nu alles op alles zetten om de oude situatie te herstellen…
Dus,
* Verkoop weet niet wat het verkoopt.
* KPN ziet een thuiswerkende ZZPer gelijk aan een MKBer met meerdere werkplekken, werkzaamheden en diensten.
* Het project wordt niet doortastend afgestemd maar op scherp gezet en op goed geluk ingeschoten…
* De op pad gestuurde technische dienst is niet capabel de diensten op adequate manier bij een bedrijf te implanteren.
* Het is een downgrade van je apparatuur, wat je nu kan gaan dumpen.
* KPN kan en mag niet meer dan hun lijntje inpluggen en voor de rest moet je zelf de infrastructuur weer aansluiten, niet geheel onlogisch… Wat wel onlogisch zou zijn, is dat er geen herstelbare 0 status wordt gemaakt, dat je van te voren niet op de hoogte gebracht wordt om een eigen ICTer aan het werk te zetten. En dat de monteur niet voordat hij een stekkertje ergens in steekt verifieert of het gewenste wel kans van slagen heeft… wat voortkomt uit het feit dat er voor hem ook geen weg meer terug is…
Nog maar één woord… #BizarreKostbareOperatieVoorOns
Nog eentje dan… #ZwaarBagger
Ik wordt gebeld en we gaan in de chat verder ze willen werken aan een oplossing echter…
(dit is veel ellende op en neer… voor de laatste status scrol door naar dit plaatje voor relevante situatie…)
7 AUG 2019 11:17
Bernard
Wij zitten diep in de shit… kunnen wij nog actie verwachten of laten jullie een MKBer nu gewoon stikken?
Ik wil zeker kijken wat ik voor je kan doen, maar hier wel nog jou gegevens voor nodig. Kan je mij nog de postcode/huisnummer en het klantnummer sturen, dan ga ik direct voor je aan de slag.
Bernard
Staan die niet in de stukken van de monteur?B.v.Gellekom Slaes & Design Soesterweg 452 B 3812 BL AMERSFOORT033 4624651 0334624657 info@bvgellekom.nl klantnummer: 9076544028
Oh, excuses. Er is iets mis gegaan met het inladen van de bijlage, vandaar dat ik deze nu pas zie. Ik ga direct kijken wat ik voor je kan betekenen. Aangezien het een complexe situatie is ga ik me nu direct inlezen, ik kom zo bij je terug als ik je meer kan vertellen.
Bernard
Net 2 mensen naar huis gestuurd en vanmiddag kan het werk in de muziekstudio niet gedaan worden omdat de programma’s internet registratie nodig hebben… ik probeer rustig te blijven… maar dat BEN IK NIET! #GVD
7 AUG 2019 12:51
Zojuist heb ik telefonisch contact gehad maar begrijp ik dat je op dit moment in een bespreking zit. Ik denk dat het misschien handig is om dit telefonisch even kort door te spreken om de situatie duidelijk in kaart te brengen. Zou je mij een berichtje hier kunnen sturen wanneer je het best telefonisch bereikbaar bent? Dan neem ik contact met je op.
7 AUG 2019 14:24
Bernard
Bereikbaar!
Hoi Bernard, bij deze zoals afgesproken de informatiepagina naar het doorschakelen via MijnKPN: https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-doorschakelen.htm
Ik heb direct gekeken en zie dat er niet heel veel informatie specifiek over staat.
De route die je kan doorlopen om de doorschakeling te activeren wanneer je ingelogd bent is:
de knop ‘producten’ (bovenaan in het scherm)> Thuis > Informatie&Instellingen > Telefooninstellingen > Doorschakeling naar gekozen nummer
Daar kan je dan verder het nummer invoeren waar je naar wilt doorschakelen en de instellingen opslaan. Laat je het nog even weten als het gelukt is?
Mocht het niet lukken kan ik hier ook nog uitzoeken of ik een mogelijkheid heb zelf de doorschakeling voor je te regelen.Doorschakelen op je vaste telefoon | KPNNooit meer onbereikbaar. Schakel door van je vaste telefoon naar een ander toestel. Doorschakelen is gratis: je betaalt alleen de normale gesprekskosten..kpn.com
Bernard
Mijn verslag eerst gemaakt… Een gesprek met de service medewerker van KPN FF kort, KPN “Dit had zo niet mogen gebeuren, bent u van te voren niet gebeld om de stand van zaken door te nemen” Ik, “Nee” KPN “dan is dat waar het waarschijnlijk mis is gegaan, wat is er door de verkoop toegezegd” Ik, “Het klein zakelijk pakket zou omgezet worden naar een klein MKB pakket, zelfde modem zelfde telefoon nr. en sneller internet en TV signaal er nu bij en het belangrijkste voor mij alles is in één portal te beheren… EN! het was nog goedkoper ook” KPN “Maar dat klopt, alleen wel hetzelfde modem en tel nr.s maar wel met geheel nieuwe configuratie en uw voip telefoon centrale werkt niet meer” Ik “Maar dat is toch absurd 8 telefoons in de prullenbak” KPN “Yep, ik adviseer oude telefoons aan te schaffen” Ik, “Dus terug kopen bij de kringloop” KPN “Dat is wellicht handig” Ik, “Klopt het dat als de monteur hier is de boel al gemigreerd is en er geen weg meer terug is.” KPN, “Klopt” Ik, na een diepe vl… zucht… “Maar het internet die nu hier met name alles plat legt en echt nu dik geld kost, hoe lossen we dat op” KPN “Dat kunnen we en mogen we niet oplossen dat moet u met uw ICTer oplossen. Ik, “Die is niet tot aanstaande maar volgend weekend op vakantie” Om een nog langer gesprek enigszins kort te houden… KPNer gaat nu alles op alles zetten om de oude situatie te herstellen… Dus, * Verkoop weet niet wat het verkoopt. * KPN ziet een thuiswerkende ZZPer gelijk aan een MKBer met meerder werkzaamheden en diensten. * Het project wordt niet doortasten afgestemd maar op scherp gezet en op goed geluk ingeschoten * De op pad gestuurde technische dienst is niet capabel de diensten op adequate manier bij een bedrijf te implanteren. * Het is een downgrade van je apparatuur wat je kan gaan dumpen. * KPN kan en mag niet meer dan hun lijntje inpluggen en voor de rest zelf de infrastructuur weer aansluiten, niet geheel onlogisch… Wat wel onlogisch is is dat er geen herstelbare 0 status wordt gemaakt, dat je van te voren niet op de hoogte gebracht wordt om een eigen ICTer aan het werk te zetten. En dat de monteur niet voordat hij een stekkertje ergens in steekt verifieerd of het gewenste wel kans van slagen heeft… wat voortkomt uit het feit dat er voor hem ook geen weg meer terug is… Nog maar één woord… #BizarreKostbareOperatieVoorOns Nog eentje dan… #ZwaarBagger
Bernard
Zie geen instellingen? Alleen facturen
Nu wel meer plots in beeld!Das gelukt… pfff….
Had je toevallig al eerder een keer succesvol ingelogd? Het kan namelijk zo zijn dat bij de eerste keer inloggen de gegevens allemaal ingeladen moeten worden, dat duurt soms heel eventjes.
Bernard
Jawel vorige week, maar ik zie nu steeds meer info iig.Kan de het doorzetten maar na bevestiging is het nummer er weer uit…
Oh is het gelukt om de doorschakeling te activeren? Dat is al gelukkig 1 stap verder. Ik heb in de tussentijd al een case voor je aangemaakt onder referentienummer 1-99182610863. Ik ben er ook mee bezig om hier meer druk achter te zetten om zo snel mogelijk tot actie over te gaan. Wanneer ik een update voor je heb laat ik je dit direct weten.
Bernard
Kan de het doorzetten maar na bevestiging is het nummer er weer uit…Je hebt geantwoordKan de het doorzetten maar na bevestiging is het nummer er weer uit…Doorschakelen is gelukt, maar je ziet niet meer waar naar toe in beeld als je de config weer oproept, beetje raar.
Ik zal het vanuit hier ook gelijk even voor je nakijken of de doorschakeling correct ingesteld staat. Ik ben zo bij je terug.
Bernard
Bedenk ook dat bij het terugzetten naar de oude status, dat dan het KPN modem ook daar naar terug moet en het BIN bestandje die ik opgeslagen heb met de oude werkende configuratie is dus niet meer terug te zetten… dat is uit de firmware gehaald… #DanWeetJeInmiddels alle studio verhuringen tot aan weekend afgezegd. #DanWeetJeOok
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet direct weet welke mogelijkheden er weer berschikbaar zijn voor het terugzetten van de modemconfiguratie op het moment dat het oude signaal (incl. oorspronkelijke firmare) weer hersteld is. Ik stel voor om daar eerst op de concentreren en wanneer dat gelukt is ga ik direct met je verder om te kijken wat ik voor je kan betekenen dat de oude situatie in het bedrijfsnetwerk ook weer volledig hersteld word.
Bernard
Ik ga nog steeds voor een slimme ICTer die die verbinding van ons router met jullie modem weer kan herstellen, ben zelf nu ook al een uur aan het proberen… want dan zitten we op 80%
Als je een slimme ICTér te pakket weet te krijgen kan ik je dat zeker adviseren. Op dit moment is de melding al opgepakt en hoop snel een nieuwe update voor je te hebben. Al verwacht ik dat dit op zijn vroegst morgen ochtend pas is, maar ik laat je sowieso morgen nog weten wat de stand van zaken dan is.
Bernard
Key…
8 AUG 2019 09:19
Bernard
Vanmorgen een tel. van Remco Roekel afd. consumenten leveringen. Hij mag geen nieuwe toestellen opsturen… Omdat we voor een half jaar korting hadden gekozen… #Goedemorgen
Ik zie inderdaad dat je gebeld bent door een collega van de leveringsafdeling van Kleinzakelijk. Dat was niet de bedoeling, aangezien we al druk bezig zijn met het herstel van het oude pakket. Niet heel erg handig dus. Mijn excuses! Ik ga uiteraard weer verder met het herstel en hoop straks meer concrete informatie te hebben over het herstel. Je hoort van mij!
Bernard
Mijn ICT man komt eerder naar huis, om het te fixen. Met een beetje geluk heb ik morgen weer internet op flexwerkplekken.
Bernard
Zojuist jullie klein zakelijk gesproken over het terugzetten, dat zou dan ingezet worden en met 3 a 4 werkdagen gedaan kunnen worden… echter dan vervalt tv en het pakket administratief… mij lijkt het nu het verstandigst zeker gezien tel. Doorgeschakeld is het nu door mijn ICT man af te laten ronden… elke dag dat de gesprekken plat liggen kost ons 600 euro… ik gok er op dat we nu zaterdag weer kunnen draaien…
Bernard
De vergoedingen in het verleden en de houding ten opzichte van nieuwe telefoons… geven werkelijk geen vertrouwen in meedragen in de inkomsten derving…
Ik hoop zeker dat ICT man voor een (tijdelijke) oplossing kan zorgen. Het zou natuurlijk super zijn als hij jullie weer bereikbaar kan krijgen. Maar ik denk niet dat dat de eindoplossing moet zijn. Bij ons moeten we ook orde op zaken stellen om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen. Houd mij in ieder geval goed op de hoogte over wat de ICT man precies doet of gedaan heeft. Dan kunnen wij ook daar rekening mee houden
Bernard
Los die telefoons minstens op. Ruilen kan ook, het materiaal is nog als nieuw wat we hebben staan.Ik houd je natuurlijk op de hoogte.
Bernard
Ik volg je niet helemaal met betrekking tot de toestellen. Als het goed is heb je op dit moment IP toestellen (die jullie bij het Ondernemerspakket gebruikt hebben) en bedoel je dat die omgeruild zouden moeten worden voor analoge toestellen, toch?
Bernard
Ja, want die van ons functioneren niet meer met de nieuwe modem configuratie. Of dat moet appart weer aangepast worden. Maar ik weet nu al dat dat niet kan en als het kan zijn we de de mogelijkheden van instellingen binnen 1 portal #MijnKPN weer kwijt.
ja je hebt nu een doorschakeling als ik me niet vergis via MijnKPN voor het Kleinzakelijk abonnement. Maar wat wij nu doen is je oude pakket met vaste IP-adres herstellen. Zodra deze hersteld is ga je terug na hoe het was en kun je de toestellen blijven gebruiken. Als alles hersteld is kunnen we wel samen kijken naar een goede oplossing met KPN EEN MKB.
Bernard
Ik heb vanmorgen dus tegen de technische dienst gezegd dat dat niet handig was gezien we dan weer terug in de tijd gaan. Zeker gezien dat ik een ICTer ingehuurd heb om het morgen te fixen. Dat terug zetten zou nl. weer minimaal 3 werkdagen duren.Lees ff eerste berichten goed, die ik vanmorgen schreef!
Je wilt dus toch doorgaan met het nieuwe pakket en hiervan het internet werkend maken? Dit is zeker mogelijk maar zal wel consequenties hebben voor het telefonie gedeelte van je pakket. Binnen het KleinZakelijk pakket werken de 2 telefoonnummers afzonderlijk van elkaar en kunnen niet gekoppeld worden. Elk nummer krijgt zijn eigen toestellen maar deze kunnen niet naar elkaar doorverbinden of gelijktijdig rinkelen. Als dit geen probleem voor je is zou het volledig laten installeren van het KleinZakelijk pakket zeker een optie zijn.
Bernard
Dat is dus wel een probleem, want dat was in ons gesprek met de verkoop een vereiste…Belde jij net?
Ja klopt, ik heb je net geprobeerd te bellen. Komt het gelegen uit op dit moment?
Bernard
nu wel
8 AUG 2019 12:44
Bernard
Alles leeg nu… de laatste is nu mijn werkplek waartussen ik tussen bedrijfs en en internetnetwek kan en moet schakelen…
Bernard
Spoed en herstel, Lushuis 3 kwartier geleden aan de tel, wil alles herstellen… Ik heb gezegd dat jij/jullie Methieuw de Klerck van Webecare coördineren en alles weten en beslissingen mogen nemen.
Ik heb inderdaad contact met mijn collega hierover. Ik laat het je gelijk weten wanneer er iets uit gekomen is.
Bernard
8 AUG 2019 14:15
Ik heb het een en ander met mijn collega doorgesproken. En de eerste stappen die het handigst zijn om uit te voeren is allereerst het regelen van nieuwe telefoontoestellen.
Weet je al of je vaste bureau toestellen wilt of zijn draadloze dect toestellen wenselijker?
Als je hiervoor toestellen koopt en de factuur bewaart dan zorg ik of mijn collega ervoor dat die kosten in ieder geval gedekt worden. Als je een keuze hebt gemaakt in het type toestel kan ik je ook adviseren om eerst het merk/type naar mij door te sturen, dan kan ik controleren of het toestel ook geschikt is i.c.m. het KleinZakelijk abonnement.
Ik heb ook met mijn collega de optie voor een analoge telefooncentrale doorgesproken. Deze centrales worden niet door KPN ondersteund dus ik kan je daar geen garantie in geven of dit ook gaat werken i.c.m. het pakket.
Als je zeker wilt weten dat je toestellen kiest die geschikt zijn voor het pakket kan je ook een keuze maken op deze site: http://k.pn/L1gw0H
Deze toestellen worden ook in een KPN winkel verkocht mocht je ze daar willen ophalen.DECT KPNDECT telefonie van KPNapparatuurvoorthuis.kpn.com
8 AUG 2019 17:09
Bernard
Nu ca. een maand geleden ons siemens dect centrale met 8 handsets naar de kringloop gebracht na bijna 2 jaar bewaren… eigenlijk gewoon absurt, want met een repeater die wij er bij hadden hadden we overal dekking op het terrein en in het pand.Maar ik ga ff kijken wat er nu is, bedankt zover.
Graag gedaan Bernard
Bernard
Om weer een zelfde bezetting te krijgen als wat we nu hebben (Hadden) kom ik op dit uit… Omdat deze centrale er maar 6 kan afhandelen kom ik op twee losse voor prive, (woon- en slaapkamer) Daar kunnen we de zaak na 5x overgaan dan naar toe schakelen.
Dat ziet er correct uit, en deze configuratie is ook wat binnen mijn mogelijkheden valt om dit te vergoeden. Was je van plan dit online te bestellen of in de winkel op te halen? Als je de factuur van de telefoontoestellen binnen hebt kan je deze naar mij doorsturen? Dan zorg ik er in ieder geval voor dat het toestel gedeelte recht gezet word. Mocht je willen dat een KPN monteur de toestellen komt installeren, dan kan ik je adviseren het nummer te bellen wat mijn collega je per sms heeft toegestuurd. Vanaf die afdeling kan er op korte termijn een monteur ingepland worden.
Bernard
Vind een monteur prettig omdat ook tv nog gedaan moet worden.
Dan is dat inderdaad zeker te adviseren. Als je het nummer belt wanneer je de telefoontoestellen binnen hebt, of weet wanneer ze bezorgd worden kan mijn collega direct ook een monteursafspraak met je inplannen.
Bernard
Check… ik zet alles pas door als de ICT man internet weer draaiend heeft. Hij is zojuist thuis aangekomen meld hij.
Geef maar een gil hier als de ICT’er het internet werkend heeft gekregen. Dan gaan we daarna direct verder.
Bernard
9 AUG 2019 15:05
Bernard
Internet werkt weer in het bedrijfsnetwerk. Zijn nu alle portforwardings er weer in aan het zetten. Behoorlijke klus.
Goed om te zien dat het internet weer werkt en dat ze bezig zijn met de portforwardings. Het kan soms inderdaad een behoorlijke klus zijn
Bernard
Ik zat ondertussen op mijn portal mijn KPN te kijken om de mobiele nummers toe te voegen. Maar dit lukt niet omdat het privé nrs zijn, maar het is een zakelijk pakket… #HoeDan
Aan de MijnKPN omgeving van het Kleinzakelijk pakket kunnen alleen Kleinzakelijk Mobiel abonnementen worden toegevoegd. Jij hebt echter Zakelijk Mobiel abonnementen, dit is een andere abonnementsvorm. Hiervoor is een aparte MijnKPN omgeving beschikbaar. Indien je die nog niet hebt kun je deze hier aanvragen: https://www.kpn.com/zakelijk/mijnkpn/registreren.htmRegistreren MijnKPN ZakelijkVoor een succesvolle registratie vragen wij u om een recente factuur en uw KvK-gegevens. Vandaar dat u zich kunt registreren vanaf het moment dat u uw eerste factuur ontvangen hebt.kpn.com
Bernard
Maar dat was dus de vraag die ik een maand aan de verkoop stelde, waar kan ik dat doen en kan dat in één omgeving… Was haar antwoord maar nee geweest… #Zucht
Het is absoluut kwalijk dat daar verkeerde informatie over verstrekt is! Onze excuses hiervoor
Bernard
Maar die data verdubbelaar waar ze het over had en ook een reden was om het allemaal bij elkaar te stoppen zit er dus ook niet in…|Begin er inmiddels maar een beetje de slappe lach van te krijgen… zo’n slecht gebeuren he allemaal dit…
Met de mobiele abonnementen die je nu hebt kunnen we inderdaad geen KPN Compleet voordelen activeren en wordt de data niet verdubbeld. Ik neem dit mee en ga dit ook nog even met mijn collega’s bespreken. Is het goed als ik hier maandag op terug kom?
Bernard
Graag… ik laat het nu allemaal weer ff los en ga proberen werk in te halen…
Dat is prima Bernard. We spreken elkaar maandag weer. Alvast een fijn weekend
Bernard
Ook zo!
Bedankt!
12 AUG 2019 10:19
Goedemorgen Bernard, daar ben ik weer. Ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad. (Ik ben het stuk in het AD tegengekomen, het is een leuk interview geworden
)
Ik ben met mijn collega’s in gesprek gegaan, er was namelijk enige verwarring. Het is op termijn zeker mogelijk is om je mobiele abonnementen aan het KleinZakelijk abonnement toe te voegen.
Echter de mobiele abonnementen waar je op dít moment gebruik van maakt zijn hier niet geschikt voor. Omdat deze abonnementen nog binnen een lopende contracttermijn vallen kunnen ze niet direct omgezet worden.
Wanneer deze termijn verlopen is en de abonnementen verlengbaar zijn, kunnen ze wel overgezet worden naar het juiste KleinZakelijke Mobiele abonnement.
Als dit gebeurd is kan je alles in 1 beheer portal koppelen, en worden ook de KPN Compleet voordelen actief. Natuurlijk help ik je er t.z.t. graag bij om je in een keer over te zetten naar het juiste abonnement.
Ik had zelf nog wel een andere vraagje. Was het nog gelukt met het bestellen van de vaste telefoontoestellen? Weet je al wanneer je deze binnen hebt?
Bernard
Ik kom er op terug, gisteren is een goede vriend dood in zijn woning gevonden… ff alle aandacht nu.
Oh, dat kan ik begrijpen. Gecondoleerd met het verlies en sterkte in deze periode.
Bernard
Kom er morgen wel op terug.
Dat is goed. Dan spreken we elkaar morgen weer.
13 AUG 2019 13:15
Bernard
Dit hebben we na het gesprek over de mobiele abonnementen en het online data aanpassen besproken. Dat is ook in de orderbevestiging zo vastgelegd.Internet mogelijkheden online.pdfDit hebben we samen doorgenomen zij bij jullie en ik hier, ik heb er toen screendumps van gemaakt, wetende hoe het (niet) werkt bi jullie… Een sterk gevalletje van “Waar je van uit gaat overkomt je”Orderbevestiging KPN (klantnummer_ 9076544028).msg
Ik baal natuurlijk van de hele gang van zaken. Daarom ben ik ook op zoek gegaan naar passende compensatie wat betreft de toestellen voor je vaste abonnement. Je huidige mobiele abonnementen zitten echter nog binnen contract. Ik kan dat niet openbreken. Op het moment dat de abonnementen verlengbaar kun ze natuurlijk wel worden omgezet naar Kleinzakelijk Mobiel abonnementen, waarna ze te combineren zijn met Kleinzakelijk Vast.
Bernard
Dat zei je al. Ik ga de toestellen besteel en rond het verhaal af, ik ben nu echt te druk met belangrijkere gevoeliger zaken dan dit trieste verhaal… Ik zal er wederom een pgina op mijn site aan weiden. dan kan iedereen zijn eigen conclusies trekken over hoe om te gaan met de beloften van KPN. Het heeft ons ongelofelijk veel geld en frustratie gekost zonder een oplossing naar tevredenheid… dat zal de eindzin zijn.
Bernard
Sorry dat ik zo gefrustreerd reageer… maar ik maak momenteel dingen mee waar ik aandacht voor zou moet kunnen hebben, zonder een doorgeschakeld netwerk.
Bernard
https://www.ad.nl/amersfoort/toch-familie-opgedoken-van-overleden-robin-tan-58~a32a1e91/Toch familie opgedoken van overleden Robin Tan (58)De zondag dood aangetroffen Robin Tan, blijkt toch familie te hebben. Een nicht van hem heeft zich bij de politie gemeld.ad.nlDan weet je…
Ik kan inderdaad goed begrijpen dat je aandacht op dit moment niet op KPN gefocust is. Ik wens je veel sterkte in deze periode.
Wat het mobiele gedeelte betreft is het zoals je het in de screenshots hebt wel mogelijk, alleen nog niet op dit moment. Als de contracttermijn is verlopen en een dergelijke wijziging wel mogelijk is, blijft mijn uitnodiging staan om je er dan verder over te informeren
13-09-2019
Hierna:
We hebben een ongelofelijke taaie maar ook toffe zomer gehad met dikke ups and downs. En korte periodes toch even op (werk)vakantie geweest…
En nu eindelijk tijd vrij gemaakt om dit verhaal af te ronden en wij hopen op een kort termijn.
Tijdens alle gebeurtenissen deze zomer en met een vaste doorschakeling stond ik onder andere een uitvaart ceremonie te regisseren met daardoorheen telefoontjes van mensen die er bij betrokken waren, ik kon niet de zakelijke van de mobiel scheiden dus ook huurvragen kwamen gewoon binnen #GewoonTriest
En dit gold tijdens de vakantie tijdens het draaien en tijdens een etentje op een terras…
We hadden gehoopt weer het één en ander te kunnen splitsen wat voicemail etc. #Bagger
Verder hebben we torenhoge mobiele data facturen binnen… #DatWildeWeJuistVoorkomen
Verder hebben de werkplekken geen telefoonlijn tot hun beschikking gehad. #Waardeloos
We hebben toen het compleet fout ging al 3 dagen de werkplekken niet kunnen verhuren maar daarna ook niet volledig meer kunnen aanbieden. In die tijd ook nog huurders gehad die met een klacht richting jullie kwamen maar die wij opvingen gezien dat het ons pakje aan is…
Dit is een kostenpost die voor ons gewoonweg een deel van onze zomer vakantie verneukt #Sorry heeft in ook financieel opzicht. #TeGekVoorWoorden
En dan nu de status:
– Wij krijgen nu privé en zakelijk telefoon op de mobiel binnen, doorschakelen onmogelijk, iemand op kantoor de telefoon aan laten nemen onmogelijk, want we gaan niet de inlog gegevens aan een stagiaire/vakantiewerker geven. Die hebben we dus ook deze zomer niet aangenomen.
De werkplekken hebben nog steeds geen telefoon
Internet nu alleen via de mobieltjes.
Bedrijfsnetwerk ligt naar buiten toe plat, Office 365 en onze webbeheer kunnen we niets meer mee.
TV daardoor uiteindelijk ook niet kunnen aansluiten…
De studio werkplekken plat, geen telefoons en geen (inter)netwerk.
Wij mogen nieuwe telefoons aanschaffen van KPN maar dit wordt ons inmiddels afgeraden omdat wij volgens onze juridische adviseur dan ook akkoord gaan met de huidige situatie.
– Door deze situatie werkt het internet deel nu inmiddels door eigen ingrijpen en inhuren van een ICT man wel, maar de Televisie gedeelte is nog niet aangesloten.
– Ziggo dus nog niet opgezegd dit loopt nu al 2 maanden ons insziens te lang door. Dubbele onnodige kosten zeg maar…
– Waar alles om draaide data bundel vergroting voor de mobiels blijkt gezien onze contracten. onmogelijk uiteindelijk in een telefonisch contact met u. (lees even het begin wat mijn vraag was aan de verkoop)
– En boven dit alles krijgen twee rekeningen van KPN zakelijk… dit is al helemaal vreemd en zegt wat over de administratie lijkt mij… wij stoneren de oude rekening voor het oude pakket.
– Ik mij elke sec. min. uur. dag. week. maand… maar nog geen jaar kapot erger aan KPN en hoe deze om gaat met hun klanten.
Ik doe er nog even een screendump bij van “KPN… Moeilijker kunnen wij het, het MKB niet maken… deel 01”
Lees de onderste regels…
Ik zou dit toch ook is opnemen met de afdeling marketing… Deel 01 is in de loop van de jaren meer dan 20.000 keer gelezen en wordt elke week nog zo’n 10x opgezocht…
Ben benieuwd hoe we dit verhaal positief naar twee kanten toe kunnen afsluiten,
Groet,
Bernard
Dus…
https://www.dumpert.nl/mediabase/7709699/a6038e2f/woordvoerder_kpn_over_112_storing.html
O ja wat moeten we hier mee?
13-09-2019 en we gaan weer verder.
Bedankt voor de extra toelichting Bernard. Ik had in eerste instantie over dat stukje ‘En dan nu de status’ heen gelezen. Wat de dubbele facturen betreft was het mijn verantwoordelijkheid om jouw Ondernemerspakket op te heffen. Dat heb ik nagelaten en mijn excuses daarvoor! Ik heb het inmiddels de ophef ingediend en er is een bevestiging gemaild naar administratie@bvgellekom.nl. Heb je de bevestiging van de ophef ontvangen?
Wat de kosten betreft heb ik een klacht voor je aangemaakt zodat alle teveel betaalde facturen gecrediteerd worden. Als je de facturen hebt gestorneerd wordt er uiteraard niks gecrediteerd. De referentienummer van de klacht is 1-99947996382.
Ik lees in je bericht dat tv niet werkt. Misschien een overbodige vraag maar zijn de tv-ontvangers wel aangesloten op tv? Wat de telefoontoestellen betreft was er afgesproken dat wij de kosten van de toestellen zouden crediteren. Dat staat zwart op wit, dus juridisch gezien heb je bewijs dat wij dat hebben toegezegd.
De tijd die je hebt gestopt in het vullen van je website hadden wij alles kunnen oplossen. Daarmee wil ik zeker niet bijdehand doen maar ik wil alle ergernissen wegnemen en je zo snel mogelijk helpen met een oplossing
Bernard
Mobiel?Want dat was de insteek en daar zit nu de grote frustratie.. ik wil niet bijdehand doen, maar als we geweten hadden dat we daar niets mee opschieten hadden we hier nooit ja op gezegd…
Bernard
Ik wil daar een oplossing voor, ik wil de hoogte van de vergoeding weten. En TV zal nog door een monteur aangesloten worden als de telefoons ook binnen zijn. Maar ik bestel die pas als alle afspraken helder zijn en wij daar mee akkoord gaan.Die site heb ik meteen al gebouwd en bijgehouden enkel vandaag pas de laatste deel er op gezet…
Je hebt gelijk Bernard! Ik heb het in mijn vorige bericht nog niet over Mobiel gehad. Maar als ik het goed begrijp lukt het niet om de mobiele aansluitingen door te schakelen naar een ander nummer, toch? Mag ik vragen op welke manier je dit geprobeerd hebt? Daarnaast snap ik niet helemaal wat je bedoelt met ‘Wij krijgen nu privé en zakelijk telefoon op de mobiel binnen’, wil je dit wat verder toelichten? Laten we ons nu eerst even op het stuk mobiel richten, zodat we het overzicht kunnen bewaren en we één onderdeel tegelijk behandelen.
Bernard
Ik wil de beloofde data verdubbelaar en het op één site kunnen regelen, als je het eerste stuk leest lees je dat dat de insteek was van het hele gesprek doe er uiteindelijk toe leidde het hele gebeuren om te zetten om dat gedaan te krijgen. Dat doorschakelen is maar bijzaak maar helaas nu noodzaak.
Bernard
Hier hebben we het exact 1 maand geleden al over gehad. Dat de huidige mobiele abonnementen nog binnen de contracttermijn vallen. En dat deze niet zomaar opengebroken kunnen worden.
Bernard
Dat heeft niks met data uitbreiding of het bedienen vanuit één site te maken, dat was juist de insteek. Contracten mogen blijven… maar we wilden meer data EN als het kon dat zelf maandelijks naar boven of naar beneden bijstellen.
De eigenschappen die je noemt (data verdubbelaar/functies in MijnKPN) zijn inherent aan de abonnementsvorm van ‘Kleinzakelijk’ mobiel. Bij jouw huidige abonnementsvorm, Zakelijk Mobiel(ZaMo) gaat dat niet, deze opereert op een volledig ander platform. Dit is waar we vorige maand ook tegen aan liepen Bernard. De enige route die hier te bewandelen valt is; zit de doorlooptijd uit van het ZaMo contract. Dan kan dáárna de boel worden omgezet naar jouw ideale situatie.
Bernard, 13 sept
En tot die tijd kunnen we niks met de databundel? want nogmaals dat was de insteek van het allereerste telefoontje. Ik denk niet dat we hier uitkomen, op dit moment gaan wij nog niet akkoord met de voorstellen omdat het beloofde verkochte en ook in de orderbevestiging toegekende diensten niet geleverd krijgen. Dit is iets wat volgens mij gewoonweg niet kan. Als dat er niet opstond hadden we alsnog de opdracht ingetrokken. Onmogelijkheden die jullie van te voren hadden kunnen en moeten zien, wij kunnen dat hiervandaan niet zien of inschatten zeker niet als de verkoop je overhaalt dit in te zetten om juist dat gedaan te krijgen. Is er een mail adres waar wij ook een formele juridische klacht kunnen indienen?
Nog maar even voor de duidelijkheid.
Ik ga boodschappen doen en weekend beginnen…
Doe dat ook… maandag weer…
We kunnen nu er wel voor zorgen dat je een grotere databundel per maand krijgt. Het is mogelijk om het Zakelijk Mobiel Onbeperkt abonnement te upgraden naar Zakelijk Mobiel Onbeperkt XL. Daarmee krijg je 20 GB per maand i.p.v. 10 GB. Dus dat is, totdat deze abonnementen naar Kleinzakelijk Mobiel omgezet kunnen worden, een optie.
Tot slot is er geen mailadres waar je een formele klacht naar toe kan sturen. Ik kan wel een klachtendossier voor je aanmaken mbt de toegezegde verdubbeling van de data en extra korting vanuit KPN Compleet, dat nu niet mogelijk is omdat je nog Zakelijk Mobiel hebt. Hiervoor ontvang ik graag een mobiel nummer en een mailadres die we hierbij als contactgegevens mogen gebruiken.
Bernard
Ben nu onderweg… maandag..Die klachtenprocedure mag je opstarten. oog.iig.
Stuur mij maandag dan deze contactgegevens en vervolgens maak ik het klachtendossier aan en zorg ik ervoor dat het bij een van onze klachtenbehandelaars terecht komt. Fijn weekend!
Bernard
Bernard
Ook zo!
16 SEP 2019 14:37
Bernard
B. 06 22567407 contr. 2feb2019
i. 06 51500868 contr. 5feb2020
adminsitratie@bvgellekom.nlEn wat doen we met de opgelopen schade die als ik die halveer zeker toch nog op een kleine 1000 euro schat?
Goedemorgen Bernard, bedankt voor de gegevens. De opgelopen kosten kun je eveneens met de klachtbehandelaar bespreken. Ik heb de klacht voor je ingediend.
Bernard
Ik wacht af…Jullie moeten trouwens een opname hebben van het gesprek op maandag de 22e want die werd voor trainingsdoeleinden opgenomen.
Deze ‘kunnen’ opgenomen worden, maar ik heb daar in ieder geval geen toegang toe. Eventueel kan je dit ook aangeven aan de klachtbehandelaar.
Bernard
Ga ik doen, ik kijk ook even nog, want op mijn mobiel heb ik ook zo’n programmaatje gezet die alles opneemt…
Top, hier kan je naar verwijzen als je klachtbehandelaar hierom vraagt.
Bernard
Bernard
Dat omzetten naar grotere bundels wat houd dat voor ons in?
Je kunt maandelijks op- en afschalen tussen Onbeperkt (10 GB) en Onbeperkt XL (20 GB). Je zou dus je huidige abonnementsvorm kunnen upgraden. Let er wel op dat voor de groepsbundel van belang is dat alle abonnementen binnen de groep het zelfde type moeten zijn.
Bernard
En waar doe ik dat?
Ik kan dat voor je in orde maken. Wil je dat ik beide Zakelijk Mobiel abonnementen omzet naar Onbeperkt XL?
Bernard
Tjha, maar wat kost dat en dat was in de zomer//festival periode een noodzaak. Nu weer minder. En kan ik dat dan zelf weer ergens downgraden? of moet dat dan ook weer via hier?
Als wij het abonnement voor je upgraden komen de maandelijkse kosten uit op € 61,87 exclusief BTW per maand. En zoals eerder geschreven, je ontvangt dan 20 GB per maand ipv 10 GB data. Mocht je het abonnement daarna weer terug willen zetten naar Zakelijk Mobiel Onbeperkt, kunnen wij dit voor je regelen. Dat kan je niet zelf.
Bernard
Dan weet ik ff genoeg. Dank.
Geen probleem Bernard! Als je ons nodig hebt, je weet ons te vinden
Bernard
Helaas… moet ik zeggen
DI 14:51
Bernard 17 sept.
Haalt er uit wat er in zat…Dat zou eerlijker zijn… denk
Ik kan begrijpen dat je dit zo ervaren hebt, hopelijk kunnen we in de toekomst het tegendeel bewijzen en weer je vertrouwen een beetje terugwinnen.
Bernard
Je praat al in het verleden? Er is nog niets echt geregeld he…
Daar ben ik me ook zeker van bewust.
Dat is ook precies de reden waarom ik hoop dat we het vertrouwen in de toekomst kunnen terugwinnen nadat het huidige euvel is geregeld.
Bernard
DO 11:55
Bernard 19 sept.
Wat is de status het is stil en ik durf Ziggo nog niet op te zeggen, dat is al twee maanden langer dan de bedoeling was?
Ik kan je niet de precieze status zeggen. De klacht staat nog steeds open en zal opgepakt worden. Op dit moment is de gemiddelde reactietermijn bij het indienen van een klacht 10 werkdagen, het kan dus nog even duren tot er contact gelegd is.
Bernard
Fijn…
Heb je de medewerker van klantreacties misschien terug gemaild waarin je deze zaken kenbaar hebt gemaakt?
Bernard,
Lees het net dus verder nog niets gedaan…
Ik stel voor dat je dit bij deze medewerker meld, aangezien deze bezig is met de betreffende casus. Dan zijn de lijnen wat korter zeg maar.
Bernard
Ben benieuwd…
Bernard 23 -09-2019 het begin van de klachtenprocedure.
Klachtenprocedure is opgestart echter in een wel heel beperkte zin gezien de meeste problemen hier niet in benoemd werden…
Gisteren uitgebreid gesproken met een KPN medewerker Dhr. Jan-Hein Trimbos. Die precies weet hoe het allemaal wel werkt verkoop en techniek… en uiteindelijk na het hele verhaal aangehoord te hebben tot dezelfde conclusie kwam… Dit had nooit op deze manier aan ons verkocht mogen worden. Hij zou dit terugkoppelen naar Mevr. Misha Borghuis.
Hieronder de mail wisselingen tot dusver..
Bernard 24 sept.
Is dit de klachtenprocedure? Daar lijkt weinig mee opgelost te worden…
Van: misha.borghuis@kpn.com <misha.borghuis@kpn.com>
Verzonden: dinsdag 24 september 2019 16:22
Aan: Bernard van Gellekom <bernard@bvgellekom.nl>
Onderwerp: RE: Klacht facturen ondernemerspakket 125347607
(servicemelding 1-9947996382)
Geachte heer Bernard,
In antwoord op uw klacht betreffende het omzetten van uw ondernemerspakket naar de dienst KleinZakelijk stuur ik deze mail.
Er zijn door mijn collega’s van de afdeling Webcare meerdere klachten aangemaakt.
Ik heb klacht 1-9947996382 behandeld met betrekking tot de teveel berekende kosten van uw ondernemerspakket.
Voor de andere problemen is aangegeven dat een nieuwe klacht is aangemaakt. Hebben zij een klachtnummer aan u doorgegeven?
Ik kan deze namelijk niet terugvinden.
Er is een toezegging gedaan door de medewerker van Webcare aangaande nieuwe toestellen. In de toezegging wordt aangegeven dat u de toestellen zelf moet aanschaffen.
In navolging van deze toezegging wil ik u de mogelijkheid geven dat u de rekening naar mij mailt, zodat ik het bedrag rechtstreeks op uw bankrekeningnummer kan laten terugstorten.
Wilt u bij het indienen van de rekening het bankrekeningnummer en de tenaamstelling vermelden.
Met vriendelijke groet,
Misha Borghuis
Medewerkster
Disputes Operations Team 2
KPN
Aanwezig op maandag en dinsdag de hele dag
Dag Misha
Borghuis,
Het crediteren van de rekeningen die niet verstuurd hadden mogen worden is maar
een heel klein deel van het probleem…
De cases is veel heftiger en levert nog steeds grote schade op voor onze
organisatie.
Lees hier alles, want dit gaat niet goed zo…
http://bernardvangellekom.nl/kpn-moeilijker-kunnen-wij-het-het-mkb-niet-maken-deel-02/
KPN maakt een MKBer kapot door beloftes die ze niet waar kunnen maken.
Deze blog wordt inmiddels door veel mensen dagelijks gelezen en gevolgd,
inmiddels meer dan 11.000 keer gelezen en dagelijks meer dan 70 views…
Er zit uit eerder stadium een screendump bij. En dan heb ik het nog maar 1x op
de socials benoemd.
Ik hoop voor ons en voor jullie dat dit goed en met fatsoen opgelost wordt.
Want dit kost ons bakken aan, ergernis, tijd en geld…
Bernard van Gellekom
B.v.Gellekom Sales & Design
033 462 46 57 (helaas al 4 maanden doorgeschakeld naar mobiel dus met regelmaat
onbereikbaar)
&
Studio-FCG
033 462 46 51 (helaas al 4 maanden doorgeschakeld naar mobiel dus met regelmaat
onbereikbaar)
Van: misha.borghuis@kpn.com <misha.borghuis@kpn.com>
Verzonden: maandag 23 september 2019 15:57
Aan: administratie@bvgellekom.nl
Onderwerp: Klacht facturen ondernemerspakket 125347607 (servicemelding
1-99947996382)
Geachte heer Gellekom,
Uw klacht over de facturen ondernemerspakket is geregistreerd onder nummer 1-99947996382.
U ontvangt een creditfactuur voor het teveel berekende abonnement vanaf 6-8-2019.
De creditfactuur wordt omstreeks 8-10-2019 verstuurd.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Misha Borghuis
Medewerkster
Disputes Operations Team 2
KPN
Aanwezig op maandag en dinsdag de hele dag en donderdagochtend.
En vandaag weer verder… 24-09-2019 |
Geachte heer Bernard,
In antwoord op uw klacht betreffende het omzetten van uw ondernemerspakket naar de dienst KleinZakelijk stuur ik deze mail.
Er zijn door mijn collega’s van de afdeling Webcare meerdere klachten aangemaakt.
Ik heb klacht 1-9947996382 behandeld met betrekking tot de teveel berekende kosten van uw ondernemerspakket.
Voor de andere problemen is aangegeven dat een nieuwe klacht is aangemaakt. Hebben zij een klachtnummer aan u doorgegeven?
Ik kan deze namelijk niet terugvinden.
Er is een toezegging gedaan door de medewerker van Webcare aangaande nieuwe toestellen. In de toezegging wordt aangegeven dat u de toestellen zelf moet aanschaffen.
In navolging van deze toezegging wil ik u de mogelijkheid geven dat u de rekening naar mij mailt, zodat ik het bedrag rechtstreeks op uw bankrekeningnummer kan laten terugstorten.
Wilt u bij het indienen van de rekening het bankrekeningnummer en de tenaamstelling vermelden.
Met vriendelijke groet,
Misha Borghuis
Medewerkster
Disputes Operations Team 2
KPN
Dag mevr. Borghuis,
Nee wij hebben nu alleen deze mail ontvangen en dit was al toegezegd door webcare.
Echter wij bestellen pas als wij op al onze vragen een antwoord en een oplossing hebben.
Dit is een juridisch advies die wij gekregen hebben met niets meer akkoord gaan totdat alle antwoorden op tafel zijn en er een voor beide partijen passende oplossing op tafel ligt.
Iets met van als je hiermee akkoord gaat dan ga je akkoord met de situatie.
Wij hopen snel antwoord te hebben over,
Aansluiten van de TV’s
De gemaakte kosten
De gederfde inkomsten
En de toegezegde mobiele abonnementen ie toegevoegd zoden kunnen worden aan het pakket voor de data verdubbelaar.
dit was nl waar ooooit… mijn telefoontje over ging… uitgebreid over gesproken met uw collega Dhr. Jan-Hein Trimbos.
Verder werd er gisteren gesproken over een KPN 1 ondernemers pakket, ik denk niet dat we dit nodig hebben, maar zou nu als dit wel een oplossing mocht zijn daar de kosten en de mogelijkheden van op een rijtje willen zien.
Met een vriendelijke doch gefrustreerde groet,
Bernard van Gellekom
Van: misha.borghuis@kpn.com <misha.borghuis@kpn.com>
Verzonden: dinsdag 24 september 2019 16:22
Aan: Bernard van Gellekom <bernard@bvgellekom.nl>
Onderwerp: RE: Klacht facturen ondernemerspakket 125347607
(servicemelding 1-9947996382)
Van: Bernard van Gellekom
Verzonden: vrijdag 4 oktober 2019 11:01
Aan: misha.borghuis@kpn.com
CC: Ingeborg Stuij <Ingeborg@bvGellekom.nl>
Onderwerp: RE: Klacht facturen ondernemerspakket 125347607 (servicemelding 1-9947996382)
Dag,
Wat is de status, het begint naast een amateuristisch verhaal nu ook een belachelijk verhaal te worden…
Heb de Kosten op een rijtje gezet en die lopen nog dagelijks op,
Geen internet, 3 dagen studio werkplekken plat a. 500 per dag = 1500,00
4 Ook huurders geen internet, mob. Kosten en veel gezeur.
ICT man eerder van vakantie terug… rekening a. 280,00 = 280,00 en een krat lekkere biertjes.
Ziggo Abbo loopt nu onnodig 3 maanden door a. 70,00 = 210,00
KX-TPA60 set 2x centrale met 1 tel. a. 120,00 en 8 handsets a. 80,00 = 880,00
Nu nog steeds geen volledige werkplekken, door missing phones. = ?
Telefoon naar mobiel permanent doorgeschakeld. = ?
Totaal, 2870,00
Minus dan de toegezegde vergoeding van een nieuwe centrale met telefoons!
Ik eis nu actie!
Moedeloze,
Bernard van Gellekom
Eindelijk 3 dagen later weer na het melden bij KPN webcare… Reactie #Tenminste…
Uw bericht
Aan: Borghuis, Misha
Onderwerp: RE: Klacht facturen ondernemerspakket 125347607 (servicemelding 1-9947996382)
Verzonden: vrijdag 4 oktober 2019 09:00:31 (UTC+00:00) Monrovia, Reykjavik
is gelezen op maandag 7 oktober 2019 13:21:21 (UTC+00:00) Monrovia, Reykjavik.
Yes! #DachtIk
Van: misha.borghuis@kpn.com <misha.borghuis@kpn.com>
Verzonden: maandag 7 oktober 2019 15:48
Aan: Bernard van Gellekom <bernard@bvgellekom.nl>
Onderwerp: RE: Klacht facturen ondernemerspakket 125347607
(servicemelding 1-9947996382)
Geachte heer van Gellekom,
Het spijt mij zeer om te vernemen dat de diensten nog niet naar behoren werken.
Aangezien ik in deze niets voor u kan betekenen, is uw eerdere verzoek in overleg met mijn manager intern verzonden aan de verantwoordelijke van de juiste afdeling.
Ik begrijp uit uw mailbericht dat u nog niet bent benaderd, ik zal dit wederom bespreken met mijn manager met het verzoek om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Daarnaast heb ik u eerder al aangeboden om de kosten voor toestellen te crediteren als u ze zelf aanschaft. Hiermee kunnen in ieder geval de laatste 2 punten opgelost worden.
Met vriendelijke groet,
Misha Borghuis
Medewerkster
Disputes Operations Team 2
Van: Bernard van Gellekom
Verzonden: maandag 7 oktober 2019 16:36
Aan: misha.borghuis@kpn.com
Onderwerp: RE: Klacht facturen ondernemerspakket 125347607
(servicemelding 1-9947996382)
Die centrale brengt onze huidige telefooncentrale terug van 11 naar max 6
toestellen dat is een halve oplossing maar zouden we mee kunnen leven… maar ons
is afgeraden tussentijds hier al aanspraak op te maken en eerst een complete
afhandeling en voorstel af te wachten.
Mobiel verhaal is dus inmiddels, ondanks toezegging en orderbevestiging
onmogelijk gebleken, Dhr. Jan-Hein Trimbos kon ons 100 euro bieden als
tegemoetkoming voor de fouten die zijn gemaakt… #Jothem
Wij wachten weer af #Zucht
Met vriendelijke groet,
Bernard
14 oktober 2019 de finale!
Na nog veel heen en weer mailen met diverse afdelingen afgelopen dagen en twee goede telefonische gesprekken met KPN medewerkers, heeft KPN volledig het boetekleed aangetrokken.
– Wij krijgen een nieuwe centrale met handsets vergoed.
– Wij krijgen een vergoeding voor de kosten van de ICT monteur die we hebben moeten inhuren.
– Voor de TV’s komt er alsnog een monteur om ze aan te sluiten op het KPN netwerk.
– Wij krijgen ca. 40% van de financiële schade de we geleden hebben vergoed.
– Wij krijgen €100,00 restitutie op de mobiele abonnementen omdat zij hun fout erkennen en omdat de verkoop op de vraag waar dit allemaal om begon, de data verdubbelaar en alles op één online portal instellen, nooit ja hadden mogen zeggen op de vraag of dit kon. Dit kon dus niet en ze kunnen het ook nu niet regelen, we moeten einde contract afwachten… dit is jammer maar geen probleem, zeker niet als dat direct het antwoord was geweest… en we dit drama niet hadden hoeven meemaken…
#EnWeerVerder
Google Analytics
Aantal views: 68.7434
Aantal views langer dan 30 sec: 43.563