Inspirator, coach, projectleider en marketeer…

Creëren
O
ngezond hangend op mijn rug achter mijn bureau, de bekleding van de stoel warm schetend.

Rammelend op het toetsenbord typ ik een tekst, die nog niets zegt… de muis sturend over het lege scherm menu’s openend op jacht naar de juiste inspiratie…
Rammelend op het toetsenbord type ik een tekst, die er langzaam toe lijkt te doen… op het nog witte scherm, traag werkend naar een oplossing op de vraag om vanuit het niets… iets te maken…
Rammelend op het toetsenbord type ik een tekst, die lijkt op wat ik wil gaan zeggen… de juiste opmaak kiezend voor de vorm verschijnt daar het volledige antwoord op het scherm. 
Rammelend op het toetsenbord type ik deze tekst, die nu wat zegt…

Weer lukt het om vanuit het niets… iets te maken…

Vormgever in de ruimste zin van het woord.
Of het nu gaat om persoonlijk, beeldende, organisatorische of technische… 

Ik probeer iets neer te zetten vanuit een benadering die meestal niet gezien wil worden.

Inspirator
Ik bedenk graag formats om iets te laten gebeuren of te laten ontstaan. Soms gewoon omdat ik vind dat het moet gebeuren en soms om anderen te prikkelen. Dit kunnen teksten, tekeningen, objecten, ontwerpen, of projecten als een cultuurhuis zijn of een gecombineerde stadslandbouwbouw. Kijken naar hoe de dingen anders opgezet kunnen worden, voor meer rendement of plezier. Als ik maar even de kans krijg om de mensen op een andere manier naar de wereld te laten kijken dan doe ik dat. Voert een ander het niet uit dan ga ik met mijn team aan de gang om het gewoon te laten gebeuren, vooral om te laten zien dat veel kan met heel weinig. Jonge mensen houd ik graag voor dat alles mag… maar niks moet. En dat ze zich vooral niet moeten laten leiden door de zogenaamde alwetende, maar door hun bezieling of liefde voor iets. #NietsDoenIsGeenOptie

Coach
Al vanaf het begin van ons bedrijf gewerkt met re-integratie trajecten met mensen van jong tot oud. Hier hebben wij vrijwel altijd succesvol kunnen bijdragen aan een fijner leven voor vele mensen, ook vaak voor de mensen om de persoon heen blijkt soms jaren later. Het trainen van mensen voor marketing doeleinden en teambuilding projecten draaien om teams goed te laten functioneren binnen organisatie hebben mij veel inzicht gegeven in het menselijk gedrag en hoe dit zich verhoud in één op één relaties en verstandhoudingen binnen een groep. Voor een flinke club (veelal jonge mensen en dames) ben ik een ruggensteun en winkel en wandelpartner geworden…
De laatste jaren is het overgegaan naar persoonlijke coaching voor mensen die er om vragen en mensen die ik liefheb. Ik sta bekend om het maken van een wandelingetje, ontspannen lopend kijk je elkaar pas aan als er behoefte aan is… men kan zijn negatieve energie kwijt aan het pad onder zich en je gaat altijd vooruit op een zelfgekozen pad… op het moment dat ik die niet meer aan hoef te geven…
Als het nodig is neem ik beslissingen voor ze of laat ik duidelijk merken dat meestal hun eigen gedrag er voor zorgt dat ze soms niet daar komen waar ze willen komen…

Projectleider
In de loop van de jaren grote projecten gedraaid uit eigen naam of in opdracht van derden voor grote organisaties als, Wolters Noordhoff, EPN,  Red Bull, Mercedes, Chiquita, Corona, JT bioscopen, gemeente Amersfoort en Bedrijvencontactdagen maar ook kleiner culturele evenementen voor, o.a. Arteganza, dorpsfeest Soest en Hoevelaken en met radio Golfbreker livemuziek radio uitzendingen opgezet. Met regelmaat ondersteun ik activiteiten voor Spoffins Amersfoorts theaterterras, 033Fotostad, Radio Golfbreker, Flint, Kultlab en FLUOR. Ik ga er altijd voor om betrokken partijen van leverancier tot afnemer en van kunstenaar tot publiek te motiveren en te inspireren zodat de energie positief geladen is op het event zelf…
Momenteel ondersteun ik voor 033Fotostad o.a. de muzikale productie voor het project “Sluitertijd” en draai ik met onze Studio-FCG en Poppodium FLUOR het succesvolle “Zeven op Zondag” waar wij 7 muzikale acts van rock tot klassiek uit de regio in het zonnetje zetten op de professionele podia van FLUOR. Hiermee wil(len) ik/wij de lokale muzikale culturele wereld in het zonnetje zetten en inspireren. Sinds de Corona tijd ook de roemruchte “Zever op Zondagen” gedraaid met een grote live uitzending als finale in FLUOR.
2022 deed ik op de lijst staand voor D66 Amersfoort de campagne met een te leuk team, dit was nieuw voor mij maar we hebben met de overwinning zeer succesvol kunnen afsluiten met mooie mensen die de raad in konden en we leverden twee wethouders.
Sinds 2021 maken we vanuit Studio-FCG RTV uitzendingen, eerst incidenteel maar nu in Samenwerking met Citymarketing Amersfoort structureel met het culturele programma “Klank van mijn Stad”
Hierin vind ik steeds meer plezier en verdiensten en met de nog liggende formats hoop ik dit voor mezelf en de stad dit nog verder te kunnen uitbouwen.

Marketing & Communicatie
In de loop van de jaren heb ik op marketing en communicatie ruime ervaring opgedaan in een zeer breed spectrum. Onderzoek met een team van Schuitema in de jaren 90 om te weten hoe mensen op acties, prijzen en inrichting reageren heeft mij veel geleerd over de psychologie van de van nature nieuwsgierige mens. Ik heb grote complexe projecten gedraaid voor Wolters Noordhof en dochter EPN toen er begin jaren 2000 een omslag kwam van boek naar digitaal leren. Het uitdenken van marketing strategieën en het opzetten van beurzen op de campussen in heel Nederland was daar een onderdeel van. Met regelmaat ingehuurd aan de marketingtafels van Remia, Corona, Prins Diervoeders, Bavaria, De Vuurbaak en jaren de inrichting en marketing projecten voor de toenmalige JT bioscopen uitgedacht, ondersteund, opgezet en mede uitgevoerd. 
Al vele jaren ondersteun ik campagne strategieën voor diverse politieke partijen en personen. Hierbij schrijf ik advies, zienswijzen en visies uit om personen of partijen te steunen in de richting en de beeldvorming die ze naar buiten willen uitstralen. Altijd objectief kijkend naar de verschillende standpunten die partijen kunnen hebben. Steeds vaker wordt ik ingehuurd aan politieke of culturele debattafels of als panellid, hier probeer ik meestal simpel en soms plat door de bocht andere inzichten te geven. Als jurylid en talentscout beleef ik met regelmaat plezier aan de vele muziekacts die de regio rijk is, niet alleen punten geven maar ook steun en advies blijvend geven na de wedstrijd vind ik mits gevraagd een must en fijn om te doen.

Om een boodschap of product over te brengen heb je maximale aandacht nodig, die aandacht wil je van die groep waar je wat aan kwijt wil, en niet aan je concurrent…

Te vaak blijft men hangen in wat men zelf en de concurrent mooi, aantrekkelijk, en aansprekelijk vind. De doelgroep kan wel eens een heel ander beeld voor ogen hebben. Ik kan dit inzichtelijk maken door voor een deel mijn kennis en ervaring te gebruiken en als de budgetten het toelaten een doelgerichte marktonderzoek op te zetten. Er wordt dan binnen de doelgroep uitgefilterd wat hun specifiek aanspreekt om de aandacht te trekken. Hierna kunt u, uw boodschap of product gaan bezorgen… Via mijn Facebook pagina wat op de eerste plaats mijn dagboek en uitlaatklep is heb ik in de loop van de jaren een hoop formats uitgedacht en getest en ook overgedragen aan organisaties en personen die er dankbaar gebruik van maken.

Aandacht trek je meestal niet met de product of  boodschap zelf…

Een veel gebruikte marketing tool is een zelfde product of dienst op meerdere manieren in de markt te brengen. De auto industrie b.v. weet dezelfde modellen te verkopen onder meerdere merken. Telecom aanbieders bieden het zelfde product aan onder een andere naam. Alles met een ander beeld en gevoel naar buiten toe, het spreekt jongeren aan of alleen de dames, stoere mannen of hoog opgeleiden. Door een andere verhaal, beleving en uitstraling wordt

Graag denk ik mee over de mogelijkheden voor u persoonlijk of voor uw organisatie.

Ontwikkeling & Productie
Tot 2021 hadden wij nog een productietak, de ateliers zijn er nog met alle machines alleen worden die nu voor eigen inspiratie productie gebruikt.
Tot die tijd deden wij dit,
” Ontwikkeling en ontwerp van evenementen, beurzen, standbouw, winkelinrichting of onderdelen hiervan als displays en gevelaankleding. Grafische vormgeving van huisstijlen en toepassingen als beletteringen, kledingdruk, reclame materiaal alsmede toepassingen voor de socialmedia en websites. Voor een groot deel doe(n) ik/we de productie zelf van de reclame materialen, zodat ik bij het ontwerp al weet wat de technische mogelijkheden zijn. Het opzetten en begeleiden van trainingen en workshops om samen tot creatieve oplossingen of zelfs tot nieuwe product(en)(ies) is iets waar ik veel plezier aan beleef. Ook het begeleiden van sociale projecten voor gemeenten met specifiek ouderen, jongeren en minderheden problemen hebben mij veel bijgebracht op het gebied van communicatie vanuit een geheel ander perspectief.
Vanuit mijn politieke betrokkenheid al jaren op de achtergrond en de laatste jaren wat meer op de voorgrond adviserend in deze.”
Deze kennis is dus nog aanwezig.

Blijf niet hangen bij uw beeld… verbeeld de wereld uw boodschap…

Ikke

Ikke, Compleet

Google Analytics
Aantal views: 22.876
Aantal views langer dan 30 sec: 5.628