Tot uw dienst...
Categorie: Gedachten
Jade – Toon Hermans Huis Amersfoort
Drie jaar lang ging ik voor het Toon Hermans Huis Amersfoort. Een thuis voor kankerpatiënten… Met speciale kindergroepen… Kinderen met kanker of kinderen met (groot)ouders met kanker… Team-FCG ging er ook voor, want helaas hebben
De ongelukkige gelukkigen… of omgekeerd.
Over het grote IK en die in relaties invullen… Waarom dit geschreven moest worden Wij zijn al een eeuwigheid samen in relatie en samenwerkend. Niet dat het altijd eenvoudig was, maar vooral omdat het nooit
Dag Ma…
Op een zelfde winterdag vol lichtleerde ik dat afscheidniet het einde is,maar een vormvan blijven. Want wie dienstbaar leeft,verdwijnt niet.Die verandert slechtsvan plekin het bestaan… In elke zonnestraalvind ik je terug…niet als herinnering,maar als kompas(sie).
De illusie van straf.
Rookverbod, drugsverbod, vuurwerkverbod, gebiedsverbod, stookverbod, hangverbod, parkeerverbod, oproepverbod, fatbikeverbod… Magniet… magniet…. magniet… magniet!! “Dit is geen pleidooi voor meer macht voor de staat, maar voor minder arbitraire macht en een wereld waarin gedrag weer voorspelbare
Fijne feestdagen en alvast een gelukkig en gezond 2026!
En alvast een gelukkig en gezond 2026! Met liefde voor iedereen… Dat wij het afgelopen jaarhebben geleerd wat werkelijk blijft…niet bezit of macht,maar de stille krachtvan vriendschap, de onzichtbare energiedie mensen verbindt. Dat wij hebben
Draak
Ze droeg een draak in stilte mee,een storm van angst, een innerlijk zee.Ze loog om vrij te kunnen zijn,maar bleef verbonden… zacht, geheim. Ze leerde groeien zonder pracht,haar kracht lag in de stille kracht.En wie
Allerheiligen…
Hoe ouder wij worden,hoe meer wij missen.Gezichten vervagen,maar hun liefde blijft dichtbij. Wij steken kaarsjes aanvoor wie wij missen,voor wie wij vormden,voor wie nog altijd fluisterenin het zachte licht. En terwijl het huis zich vultmet
Zonder kloppen…
Zonder kloppen… Vroeger hing er uit de deur…een touwtje, heel simpel,zonder gezeur…Nu zit er op die plek een slot…met vier cijfers, voor wie ze heeft net zo vlot… De wereld werd een beetje koud…waar ooit
Lijderschap…
Er wordt veel gesproken over leiderschap, over strategie, over invloed, over het vermogen om anderen mee te krijgen. Maar de ware essentie van leiderschap ligt veel dieper. Echt leiderschap begint niet bij macht, niet bij
Nieuwe Wereldorde?
De dans van mijn denken momenteel… De wereld is verworden tot een illusie, een constructie waarin macht niet langer berust op kunnen, maar op praten. Waar de doeners, creators, wijzen en zorgenden ooit de pilaren
