Tot uw dienst...
D66… een club zonder hart…
Een getuigenis over menselijkheid, macht en de onherstelbare schade die is aangedaan… Ik moet mij toch verantwoorden over waarom ik politiek niet meer in beeld ben. De mensen die op mij hebben gestemd, of namens
Tegenstrijd
Tegenstrijd Op een plein van stilte en steenstaan mensen als spiegels alleen… Ze kijken, maar zien vooral hun eigen kant,links en rechts wordt een afstand geplant… Het hart dat buigt onder onuitgesproken gewicht,alsof elke waarheid
Schuld
#Woningnood #Schuld #Migratie #Sschaarste #Maatschappij #Samenleving #Reflectie #Verantwoordelijkheid
Als recht krom is…
Als recht krom is… Als recht krom spreekt,wordt krom het nieuwe recht. Maar als krom recht wordt,moet recht zich daaraan meten en mee krommen,tot het weer krom spreekt. En zo vraagt recht wat recht is,met
De Kapitaalpiramide
Kapitaalpiramide Wat boven blijft circuleren,noemt zichzelf macht.Maar wat nooit de bodem bereikt,was misschien nooit bedoeld om te stromen. Elke laag drinkt van dezelfde belofte,terwijl de dorst zich naar beneden verplaatst. En in het onderste glas
Parkeerbeheer
Ik was een aantal jaar geleden bij een bijeenkomst over het parkeerbeheer. De wethouder gaf uitleg… Maar hij wist de juiste toon niet te raken en de tegenmensen gaven ook geen ruimte, niet in hun
De verleiding van het passende.
In een tijd vol coaches die bij je aansluiten, pleit ik voor frictie als sleutel tot zelfkennis. Waarom comfort een slechte leermeester is, talent je ook kan beperken en waarom confrontatie soms nodig is. Geen
Jade – Toon Hermans Huis Amersfoort
Drie jaar lang ging ik voor het Toon Hermans Huis Amersfoort. Een thuis voor kankerpatiënten… Met speciale kindergroepen… Kinderen met kanker of kinderen met (groot)ouders met kanker… Team-FCG ging er ook voor, want helaas hebben
Wijkperspectief Soesterkwartier
De afgelopen periode heb ik samen met mijn technische team in opdracht van de Gemeente Amersfoort onder flinke tijdsdruk een film mogen maken over het Wijkperspectief Soesterkwartier. Met vele partijen, op meerdere locaties en volledig
De ongelukkige gelukkigen… of omgekeerd.
Over het grote IK en die in relaties invullen… Waarom dit geschreven moest worden Wij zijn al een eeuwigheid samen in relatie en samenwerkend. Niet dat het altijd eenvoudig was, maar vooral omdat het nooit
Dag Ma…
Op een zelfde winterdag vol lichtleerde ik dat afscheidniet het einde is,maar een vormvan blijven. Want wie dienstbaar leeft,verdwijnt niet.Die verandert slechtsvan plekin het bestaan… In elke zonnestraalvind ik je terug…niet als herinnering,maar als kompas(sie).
